| Treść archiwalna z dnia: 2007-04-27 09:04:32 | |||
| ZAKRES KOMPETENCJI - 2005-12-08 opis ZAKRES KOMPETENCJI Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czernicy jest wyodrębnioną jednostką organizacyjną Gminy Czernica utworzoną w celu wykonywania zadań własnych i zadań zleconych Gminie z pomocy społecznej. Ośrodek Pomocy Społecznej realizuje zadania z zakresu: - ustawy o pomocy społecznej – przyznawanie i wpłacanie zasiłków ( celowych, okresowych, stałych), przyznawanie usług opiekuńczych, pomocy rzeczowej, w postaci dożywiania itp. - ustawy o świadczeniach rodzinnych – ustalanie prawa i wypłacanie zasiłków rodzinnych i dodatków do zasiłków rodzinnych, zasiłków pielęgnacyjnych i świadczenia pielęgnacyjnego, - ustawy o dodatkach mieszkaniowych – przyznawanie i wypłacanie dodatków mieszkaniowych, - ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej – ustalanie prawa i wypłacanie zaliczki alimentacyjnej oraz prowadzenie postępowanie wobec dłużników alimentacyjnych, - ustaw : o ubezpieczeniu zdrowotnym i ubezpieczeniach społecznych – opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne i ubezpieczenia społeczne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej i niektóre świadczenia rodzinne, - ustawy o ochronie zdrowia psychicznego – m.in. przyznawanie i organizowanie specjalistycznych usług opiekuńczych, - wynikające z innych przepisów wskazanych jako zadanie ośrodków pomocy społecznej. Pracą Ośrodka kieruje Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Struktura organizacyjna Ośrodka Pomocy Społecznej w Czernicy: · Kierownik · Główny Księgowy · Sekcja świadczeń · Sekcja pomocy środowiskowej Ogólny zakres kompetencji poszczególnych stanowisk. Kierownik - mgr Krystyna Zaraś
- pokój nr 13. · Realizuje zadania pomocy społecznej zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustaleniami przekazanymi w tej sprawie przez Wojewodę i Radę Gminy Czernica. · Realizuje zadania ustawy o świadczeniach rodzinnych, postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej, dodatków mieszkaniowych. · Podejmuje decyzje administracyjne w zakresie zadań własnych i zadań zleconych w sprawach dotyczących pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, zaliczki alimentacyjnej i dodatków mieszkaniowych. · Kieruje i nadzoruje pracę podległych mu pracowników. · Składa Radzie gminy coroczne sprawozdanie z działalności ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej Główny Księgowy – mgr Sabina Jasińska
- pokój nr 14 · Prwadzi całokształt spraw księgowych GOPS. · Realizuje zadania wynikające z ustawy Prawo budżetowe oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2.05.1991 r. w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych budżetów jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych ( Dz. U. Nr 40, poz. 174). Sekcja świadczeń - pokój nr 9 1. Specjalista do spraw świadczeń – Renata Godek – Fiet
· Przyjmowanie wniosków o pomoc społeczną. · Przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach pomocy społecznej zgodnie z obowiązującymi przepisami. · Sporządzanie list wypłat. · Wydawanie talonów żywnościowych. · Organizowanie pomocy rzeczowej. · Sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań pomocy społecznej. 2. Podinspektor ds. świadczeń rodzinnych – mgr inż. Małgorzata Gugała
· Wydawanie i przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne. · Ustalanie uprawnień do świadczeń rodzinnych i przygotowywanie decyzji administracyjnych. · Wydawanie i przyjmowanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego. · Ustalanie uprawnień i przygotowywanie decyzji administracyjnej w sprawach dodatków mieszkaniowych. · Sporządzanie list wypłat. · Sporządzanie sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych i dodatków mieszkaniowych. Sekcja pomocy środowiskowej – pokój nr 10 Pracownicy socjalni :
1. Specjalista pracy socjalnej - Maria Bernal
2. Specjalista pracy socjalnej - Agata Wojtaszewska
3. Starszy pracownik socjalny - Urszula Zając
Przyjmują interesantów : codziennie od 7.45 do 10.00 od 10.00 – praca w terenie. Zakres kompetencji : · Przyjmowanie wniosków i kompletowanie niezbędnej dokumentacji wymaganej do przyznania świadczeń pomocy społecznej, · Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, · Wnioskowanie i kwalifikowanie do różnorodnych form pomocy: w postaci pracy socjalnej, świadczeń usługowych, rzeczowych i finansowych - zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, · Reprezentowanie interesów klienta pomocy społecznej w urzędach i instytucjach, · Praca socjalna skierowana na pomoc osobom i rodzinom we wzmacnianiu lub odzyskiwaniu zdolności do samodzielnego rozwiązywania problemów i zapobiegania powstawaniu nowych, · Poradnictwo, doradztwo, udzielanie osobom i rodzinom pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy. Większość spraw związanych z ubieganiem się o pomoc finansową załatwia się przez pracowników socjalnych w poszczególnych rejonów. Osoba zainteresowana uzyskaniem pomocy społecznej powinna nawiązać kontakt z pracownikiem socjalnym. Opiekun - Barbara Posiadło
· Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych i pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego, · Opieka higieniczna i zalecana przez lekarza pielęgnacja, · W miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem, · Zgłaszanie potrzeb podopiecznego do Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej lub pracownika socjalnego. |
|||
| ««« powrót | |||