Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2007-04-27 09:04:32
ZAKRES KOMPETENCJI - 2005-12-08

opis

ZAKRES KOMPETENCJI

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czernicy jest wyodrębnioną jednostką organizacyjną Gminy Czernica utworzoną w celu wykonywania zadań  własnych i zadań zleconych Gminie z pomocy społecznej.

Ośrodek Pomocy Społecznej realizuje zadania z zakresu:

- ustawy o pomocy społecznej  przyznawanie i wpłacanie  zasiłków ( celowych, okresowych, stałych), przyznawanie usług opiekuńczych, pomocy rzeczowej, w postaci dożywiania itp.

- ustawy o świadczeniach  rodzinnych – ustalanie prawa  i wypłacanie zasiłków rodzinnych i dodatków do zasiłków rodzinnych, zasiłków pielęgnacyjnych i świadczenia pielęgnacyjnego,

- ustawy o dodatkach mieszkaniowych – przyznawanie i wypłacanie dodatków mieszkaniowych,

- ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych  oraz zaliczce alimentacyjnej – ustalanie prawa i wypłacanie zaliczki alimentacyjnej oraz prowadzenie postępowanie wobec dłużników alimentacyjnych,

- ustaw : o ubezpieczeniu zdrowotnym i ubezpieczeniach społecznych – opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne i ubezpieczenia społeczne za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej i niektóre świadczenia rodzinne,

- ustawy o ochronie zdrowia psychicznego – m.in. przyznawanie i organizowanie specjalistycznych usług opiekuńczych,

- wynikające z innych przepisów wskazanych jako zadanie ośrodków pomocy społecznej.

Pracą Ośrodka kieruje Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Struktura organizacyjna Ośrodka Pomocy Społecznej w Czernicy:

·         Kierownik

·         Główny Księgowy

·         Sekcja świadczeń

·         Sekcja pomocy środowiskowej

Ogólny zakres kompetencji poszczególnych stanowisk.

 

Kierownik  - mgr Krystyna Zaraś

 -  pokój nr 13.

·         Realizuje zadania pomocy społecznej zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i ustaleniami przekazanymi w tej sprawie przez Wojewodę i Radę Gminy Czernica.

·         Realizuje zadania  ustawy o świadczeniach rodzinnych, postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej, dodatków mieszkaniowych.

·         Podejmuje decyzje administracyjne w zakresie zadań własnych i zadań zleconych w sprawach dotyczących pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, zaliczki alimentacyjnej i dodatków mieszkaniowych.

·         Kieruje i nadzoruje pracę podległych mu pracowników.

·         Składa Radzie gminy coroczne sprawozdanie z działalności ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej

Główny Księgowy  – mgr Sabina Jasińska

-  pokój nr 14

·         Prwadzi całokształt spraw księgowych GOPS.

·         Realizuje zadania wynikające z ustawy Prawo budżetowe oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2.05.1991 r. w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych budżetów jednostek budżetowych,  zakładów  budżetowych i gospodarstw pomocniczych ( Dz. U. Nr 40, poz. 174).

Sekcja świadczeń    -  pokój nr 9

1.     Specjalista do spraw świadczeń     – Renata  Godek – Fiet

·         Przyjmowanie wniosków o pomoc społeczną.

·         Przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach pomocy społecznej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

·         Sporządzanie list wypłat.

·         Wydawanie talonów żywnościowych.

·         Organizowanie pomocy rzeczowej.

·         Sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań pomocy społecznej.

 

 

2.     Podinspektor ds. świadczeń rodzinnych – mgr inż. Małgorzata Gugała

·         Wydawanie i przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne.

·         Ustalanie uprawnień do świadczeń rodzinnych i przygotowywanie decyzji administracyjnych.

·         Wydawanie i przyjmowanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego.

·         Ustalanie uprawnień i przygotowywanie decyzji administracyjnej w sprawach dodatków mieszkaniowych.

·         Sporządzanie list wypłat.

·         Sporządzanie sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych i dodatków mieszkaniowych.

Sekcja pomocy środowiskowej     pokój nr 10  

Pracownicy socjalni :

1.     Specjalista pracy socjalnej   -  Maria Bernal

2.     Specjalista pracy socjalnej   -  Agata Wojtaszewska

3.     Starszy pracownik socjalny  -  Urszula Zając  

Przyjmują interesantów : codziennie od 7.45 do 10.00  

od 10.00 – praca w terenie.

Zakres kompetencji :

·         Przyjmowanie wniosków i kompletowanie niezbędnej dokumentacji wymaganej do przyznania świadczeń pomocy społecznej,

·         Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,

·         Wnioskowanie i kwalifikowanie do różnorodnych form pomocy: w postaci pracy socjalnej, świadczeń usługowych, rzeczowych i finansowych - zgodnie z obowiązującym stanem prawnym,

·         Reprezentowanie interesów klienta pomocy społecznej w urzędach i instytucjach,

·         Praca socjalna skierowana na pomoc osobom i rodzinom we wzmacnianiu lub odzyskiwaniu zdolności do samodzielnego rozwiązywania problemów i zapobiegania powstawaniu nowych,

·         Poradnictwo, doradztwo, udzielanie osobom i rodzinom pełnej informacji                   o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy.

Większość spraw związanych z ubieganiem się o pomoc finansową załatwia się przez pracowników socjalnych w poszczególnych rejonów. Osoba zainteresowana uzyskaniem pomocy społecznej powinna nawiązać kontakt        z pracownikiem socjalnym.

Opiekun - Barbara Posiadło

·         Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych i pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego,

·         Opieka higieniczna i zalecana przez lekarza pielęgnacja,

·         W miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem,

·         Zgłaszanie potrzeb podopiecznego do Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej    lub pracownika socjalnego.

««« powrót
IAP Portal -. (C)opyright by Interaktywna Polska, Polityka prywatności