Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2005-04-21 09:42:28
Stanowisko ds Rady Gminy

Inspektor ds. rady gminy – mgr Barbara Listwan

Urząd Gminy Czernica, ul. Kolejowa 3, 55-003 Czernica

tel. (071) 318-01-23(4), wew. 30; fax. (071) 318-01-77

I piętro, pok. 18

Biuro Rady czynne jest w godzinach pracy Urzędu Gminy.

 

▪ organizacja wewnętrzna Rady

▪ zasady dostępu i korzystania przez mieszkańców z dokumentów Rady, komisji oraz uzyskiwania informacji

Rada Gminy Czernica składa się z 15 radnych. Oto jej skład:

  1. Danuta Ciesiun
  2. Piotr Gróbarczyk – wiceprzewodniczący Rady
  3. Lesław Haniszewski
  4. Zygmunt Hrynkiewicz
  5. Józef Kolański
  6. Andrzej Kuryś
  7. Antoni Ługowski
  8. Jerzy Misztal
  9. Jan Pachołek
  10. Karol Pietrucha
  11. Halina Popiołek
  12. Leszek Świrad
  13. Andrzej Tołoczko
  14. Zenon Wardęga – przewodniczacy Rady
  15. Wiesława Wolska

Do właściwości Rady należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy. Jest ona organem stanowiącym i kontrolnym w gminie.

Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz przez Wójta wykonującego jej uchwały, rozstrzyga w drodze uchwał sprawy należące do jej kompetencji. Rada odbywa sesje zwyczajne z częstotliwością potrzebną do wykonania zadań Rady, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.

Do wewnętrznych organów Rady należą:

■ Przewodniczący oraz Wiceprzewodniczący Rady

■ Komisja Rewizyjna

■ Komisje stałe:

- Komisja Budżetu i Finansów

- Komisja Oświaty i Spraw Społecznych

- Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa

■ Doraźne komisje do określonych zadań.

Radny zobowiązany jest do członkostwa w co najmniej jednej komisji stałej.

Składy poszczególnych komisji:

  1. Komisji Budżetu i Finansów:

1/ Hrynkiewicz Zygmunt – przewodniczący Komisji

członkowie Komisji:

2/ Ciesiun Danuta

3/ Gróbarczyk Piotr

4/ Ługowski Antoni

5/ Świrad Leszek

  1. Komisji Oświaty i Spraw Społecznych

    1/ Popiołek Halina – przewodnicząca Komisji

    członkowie Komisji

    2/ Haniszewski Lesław

    3/ Wolska Wiesława

  2. Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa

    1/ Pietrucha Karol – przewodniczący Komisji

    członkowie Komisji

    2/ Misztal Jerzy

    3/ Pachołek Jan

  3. Komisji Rewizyjnej:

1/ Kolański Józef – przewodniczący Komisji

członkowie Komisji:

2/ Kuryś Andrzej

3/ Tołoczko Andrzej

Przedmiot działania poszczególnych Komisji określa Rada w odrębnych uchwałach – działają one zgodnie z rocznym planem pracy zatwierdzonym przez Radę w terminie do 31 stycznia każdego roku.

Pracą komisji kieruje przewodniczący komisji wybrany przez członków danej komisji.

Komisje pracują na posiedzeniach. Są one prawomocne przy obecności co najmniej połowy ich stałego składu osobowego. Przewodniczący komisji, co najmniej raz na pół roku, przedstawia na sesji Rady sprawozdanie z działalności komisji. Opinie i wnioski komisji uchwalane są w głosowaniu jawnym zwykłą większąścią głosów, w obecności co najmniej połowy składu komisji.

 

 

 

Zasady dostępu i korzystania przez mieszkańców z dokumentów Rady, komisji oraz uzyskiwania informacji.

 

  1. Obywatelom udostępnia się dokumenty wynikające z wykonywania zadań publicznych, a w szczególności:

    1/ protokoły sesji

    2/ protokoły posiedzeń komisji Rady, w tym Komisji Rewizyjnej

    3/ uchwały Rady i zarządzenia Wójta

    4/ wnioski i opinie komisji Rady

    5/ interpelacje i wnioski radnych.

  2. Dokumenty z zakresu działania Rady i komisji udostępnia się w Biurze Rady, a dokumenty z zakresu działania Wójta udostępnia się w Urzędzie w dniach pracy Urzędu, w godzinach przyjmowania interesantów.
  3. Z w/w dokumentów można sporządzić notatki, odpisy, wyciągi lub je kopiować. Czynność ta odbywać się może wyłącznie w Urzędzie i w asyście pracownika Urzędu.

    Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie notatek i odbitek kserograficznych z powyższych dokumentów.

  4. Informacji związanych z wykonywaniem zadań publicznych przez organy gminy zainteresowanym osobom udziela na ich ustny wniosek:

1/ Sekretarz Gminy – odnośnie działań Wójta

2/ w Biurze Rady pracownik Biura odnośnie działania Rady i komisji.

Żądanych przez zainteresowanego informacji odpowiedzialny pracownik Urzędu udziela niezwłocznie, jednak w terminie nie dłuższym niż 14 dni.

W przypadku gdy udostępnienie dokumentów wymaga ich wyszukiwania / np. w archiwum / wniosek winien być złożony na piśmie.

 

««« powrót
IAP Portal -. (C)opyright by Interaktywna Polska, Polityka prywatności