Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2003-07-16 16:15:36
Załatwianie spraw obywateli

SEKRETARIAT

 

 

Inspektor ds. kancelaryjnych i organizacyjnych – Wiesława Nataluk

I piętro, pok. Nr 22

Tel/Fax 3180123, 3180124, 3180177

 

Godziny przyjęć interesantów:

Poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. od 7.45 – 15.45

Środa w godz. 9.00 – 17.00

Obowiązki pracownika sekretariatu:

  • przyjmowanie interesantów, udzielanie informacji bezpośrednio lub telefonicznie na temat sposobu załatwiania spraw na poszczególnych stanowiskach pracy w Urzędzie Gminy

  • organizowanie spotkań z Panem Wójtem

  • przyjmowanie podań, wniosków, zgłoszeń

  • przyjmowanie korespondencji wpływającej za pośrednictwem Urzędu Pocztowego

  • wysyłanie pism

  • zamawianie prenumeraty czasopism

Prowadzenie rejestracji:

  • pism wpływających przez pocztę

  • podań

  • faksów

  • faktur

  • książek

  • delegacji

  • zwolnień lekarskich

  • przesyłek poleconych wysyłających z Urzędu Gminy

  • pieczęci i kluczy

  • rejestr kontroli przeprowadzonych w Urzędzie Gminy

Opłata skarbowa na podanie wynosi – 5,00 zł, a każdy załącznik 0,50 zł. Znaki skarbowe można nabyć w pokoju nr 24, I piętro.

W sekretariacie Urzędu Gminy Czernica można otrzymać wnioski niezbędne do załatwienia spraw w poszczególnych działach Urzędu.

INSPEKTOR ds. ROLNICTWA – inż. BARBARA BOHORODYCZ

URZĄD GMINY CZERNICA, ul. KOLEJOWA 3, 55-003 Czernica

tel. (071 )318-01-23(77) wew. 34, FAX (071) 318-01-24

I piętro, pokój 25

godziny przyjęć:

* poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek - godzinach 7.45 - 15.45

* środa - w godzinach 9.00 - 1 7.00

Zajmuje się sprawami wynikającymi z przepisów prawa w zakresie rolnictwa:

  • prowadzenie dokumentacji w sprawie nadania nieruchomości rolnych w trybie przepisów

osadnictwa rolnego.

  • przygotowanie dokumentów do przeniesienia prawa własności działek w trybie art. 6

ustawy z dnia 24.02.1989 roku o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników

( tekst jednolity Dz. U. Nr 7, poz. 25 z 1998 r. ) oraz w trybie art. 118 ustawy z dnia

20.12.1990 roku o ubezpieczeniu społecznym rolników Dz. U Nr 10, poz. 53 ).

  • Wykonywanie czynności dla potrzeb emerytalno–rentowych rolników i członków ich

rodzin , w tym : przyjmowanie zeznań świadków, przygotowanie zaświadczeń

potwierdzających stan prawny gospodarstwa rolnego, sporządzanie kart ewidencyjnych

ubezpieczonego w oparciu o dokumenty z lat 1977 – 1993, sporządzanie umów

dzierżawy w trybie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników, przygotowanie

zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym.

  • Prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 24.04.1997 roku o zwalczaniu chorób

zakaźnych zwierząt, badaniu zwierząt rzeźnych i mięsa oraz o Państwowej Inspekcji

Weterynaryjnej.

  • Wykonywanie zadań własnych Gminy wynikających z ustawy z dnia 21.081997 roku o

ochronie zwierząt, w tym przygotowanie decyzji zezwalającej utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną, przygotowanie decyzji odbierającej właścicielom lub posiadaczom zwierząt rażąco prze nich zaniedbywanych lub okrutnie traktowanych, zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom.

  • Współdziałanie z dzierżawcami obwodów łowieckich w zakresie wynikającym z ustawy hodowli, ochronie zwierząt łownych i prawie łowieckim.

* Wykonywanie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej wynikających z ustawy

przeciwdziałaniu narkomanii w zakresie uprawy maku i konopi.

  • Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie roślin uprawnych oraz z ustawy

o nasiennictwie.

  • Prowadzenie spraw gospodarski ziemią, w tym poprawa jakości gleb, nasadzenia zieleni

ochronnej i ozdobnej na terenie Gminy.

* Prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska w zakresie ochrony gleby.

Referent ds. obronnych i wojskowych – Beata Perner

Urząd Gminy Czernica, ul. Kolejowa 3, 55-003 Czernica

tel. (071) 318-01-23 wew. 31; fax (071) 318-01-24

parter, pok. 1

 

  • archiwum zakładowe;
  • decyzje dot. imprez masowych i zbiórek publicznych;
  • rejestracja poborowych;

Archiwum zakładowe

Na podstawie art. 33 ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. Nr 38, poz. 173) organ gminy zobowiązany jest prowadzić własne archiwa. Archiwum zakładowe gromadzi materiały archiwalne – kat. “A” i dokumentację niearchiwalną – kat. “B”, która jest zarejestrowana w spisie zdawczo – odbiorczym.

Udostępnianie i korzystanie z akt archiwum następuje dla celów służbowych, naukowo-badawczych , odbywa się na miejscu i pod nadzorem osoby odpowiedzialnej za archiwum. Zgodę na udostępnienie akt wydaje Sekretarz Gminy, na podstawie złożonej “Karty udostępnienia akt”.

Imprezy masowe

Impreza masowa - zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 roku z późn. zmianami (Dz. U. Nr 106, poz.680) – to impreza sportowa, artystyczna lub rozrywkowa, gdzie teren na którym jest przeprowadzana pomieści 1000 osób. Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dnia przed planowanym terminem imprezy, jest zobowiązany wystąpić do Wójta z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, dołączając opinie właściwych miejscowo komendantów rejonowych: Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego i Inspektora Sanitarnego wraz z planem graficznym terenu.

 

IMPREZY NIE BĘDĄCE IMPREZAMI MASOWYMI (zabawy , wesela itp.) WYMAGAJĄ ZAWIADOMIENIA W FORMIE ZGŁOSZENIA CO NAJMIEJ 7 DNI PRZED TERMINEM IMPREZY I POWINNY ZAWIERAĆ NASTĘPUJĄCE DANE:

datę i miejsce imprezy oraz podane imiona i nazwiska trzech osób odpowiedzialnych za jej przebieg wraz z podpisami na zgłoszeniu.

REJESTRACJA PRZEDPOBOROWYCH

Stosownie do art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony RP (Dz. U. Nr 4 z 1992 roku, poz.16 z póxn. Zm.) w związku z § 7 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 5 maja 1992 roku w sprawie rejestracji przedpoborowych (Dz. U. Nr 40, poz. 173 z późn. zm.) rejestracja przedpoborowych – mężczyzn urodzonych w 1985 roku zostanie przeprowadzona w miesiącu październiku 2003 roku.

Przedpoborowy powinien zgłosić się z dokumentem tożsamości, bądź innym ważnym dokumentem (prawo jazdy, legitymacja szkolna, legitymacja ubezpieczenia). Poprzez wpis do rejestru przedpoborowych otrzymuje się potwierdzenie zgłoszenia do rejestracji, które należy nosić przy sobie do czasu wezwania na komisję poborową.

Wójt wzywa przedpoborowego do rejestracji za pomocą wezwania imiennego, które zostaje doręczone co najmniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem.

W stosunku do osób, które nie zgłosiły się do rejestracji Wójt powinien nałożyć grzywnę w celu przymuszenia albo zarządzić przymusowe doprowadzenie przez Policję do urzędu gminy (Dz. U. Nr 4 z 1992 roku, poz. 16 z późn. zm.).

Mężczyźni, którzy nie spełnili obowiązku zgłoszenia do rejestracji, w roku kalendarzowym w którym kończą 18 lat życia podlegają temu obowiązkowi do 24 roku życia.

Rejestracji nie podlega przedpoborowy, który jest obywatelem Polski i równocześnie obywatelem innego państwa i stale zamieszkuje poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

««« powrót
IAP Portal -. (C)opyright by Interaktywna Polska, Polityka prywatności