| Treść archiwalna z dnia: 2003-09-10 15:01:49 | |||
| Załatwianie spraw obywateli | |||
|
Inspektor ds. kancelaryjnych i organizacyjnych – Wiesława Nataluk I piętro, pok. Nr 22 Tel/Fax 3180123, 3180124, 3180177 Godziny przyjęć interesantów: Poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. od 7.45 – 15.45 Środa w godz. 9.00 – 17.00 Obowiązki pracownika sekretariatu:
Prowadzenie rejestracji:
Opłata skarbowa na podanie wynosi – 5,00 zł, a każdy załącznik 0,50 zł. Znaki skarbowe można nabyć w pokoju nr 4a na parterze W sekretariacie Urzędu Gminy Czernica można otrzymać wnioski niezbędne do załatwienia spraw w poszczególnych działach Urzędu. INSPEKTOR ds. ROLNICTWA – inż. BARBARA BOHORODYCZ URZĄD GMINY CZERNICA, ul. KOLEJOWA 3, 55-003 Czernica tel. (071 )318-01-23(77) wew. 34, FAX (071) 318-01-24 I piętro, pokój 25 godziny przyjęć: * poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek - godzinach 7.45 - 15.45 * środa - w godzinach 9.00 - 1 7.00 Zajmuje się sprawami wynikającymi z przepisów prawa w zakresie rolnictwa:
* Wykonywanie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej wynikających z ustawy przeciwdziałaniu narkomanii w zakresie uprawy maku i konopi.
* Prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska w zakresie ochrony gleby. Referent ds. obronnych i wojskowych – Beata Perner Urząd Gminy Czernica, ul. Kolejowa 3, 55-003 Czernica tel. (071) 318-01-23 wew. 31; fax (071) 318-01-24 parter, pok. 1
Archiwum zakładowe Na podstawie art. 33 ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. Nr 38, poz. 173) organ gminy zobowiązany jest prowadzić własne archiwa. Archiwum zakładowe gromadzi materiały archiwalne – kat. “A” i dokumentację niearchiwalną – kat. “B”, która jest zarejestrowana w spisie zdawczo – odbiorczym. Udostępnianie i korzystanie z akt archiwum następuje dla celów służbowych, naukowo-badawczych , odbywa się na miejscu i pod nadzorem osoby odpowiedzialnej za archiwum. Zgodę na udostępnienie akt wydaje Sekretarz Gminy, na podstawie złożonej “Karty udostępnienia akt”. Imprezy masowe Impreza masowa - zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 roku z późn. zmianami (Dz. U. Nr 106, poz.680) – to impreza sportowa, artystyczna lub rozrywkowa, gdzie teren na którym jest przeprowadzana pomieści 1000 osób. Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dnia przed planowanym terminem imprezy, jest zobowiązany wystąpić do Wójta z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, dołączając opinie właściwych miejscowo komendantów rejonowych: Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego i Inspektora Sanitarnego wraz z planem graficznym terenu.
IMPREZY NIE BĘDĄCE IMPREZAMI MASOWYMI (zabawy , wesela itp.) WYMAGAJĄ ZAWIADOMIENIA W FORMIE ZGŁOSZENIA CO NAJMIEJ 7 DNI PRZED TERMINEM IMPREZY I POWINNY ZAWIERAĆ NASTĘPUJĄCE DANE: datę i miejsce imprezy oraz podane imiona i nazwiska trzech osób odpowiedzialnych za jej przebieg wraz z podpisami na zgłoszeniu. REJESTRACJA PRZEDPOBOROWYCH Stosownie do art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony RP (Dz. U. Nr 4 z 1992 roku, poz.16 z póxn. Zm.) w związku z § 7 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 5 maja 1992 roku w sprawie rejestracji przedpoborowych (Dz. U. Nr 40, poz. 173 z późn. zm.) rejestracja przedpoborowych – mężczyzn urodzonych w 1985 roku zostanie przeprowadzona w miesiącu październiku 2003 roku. Przedpoborowy powinien zgłosić się z dokumentem tożsamości, bądź innym ważnym dokumentem (prawo jazdy, legitymacja szkolna, legitymacja ubezpieczenia). Poprzez wpis do rejestru przedpoborowych otrzymuje się potwierdzenie zgłoszenia do rejestracji, które należy nosić przy sobie do czasu wezwan ia na komisję poborową.Wójt wzywa przedpoborowego do rejestracji za pomocą wezwania imiennego, które zostaje doręczone co najmniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem. W stosunku do osób, które nie zgłosiły się do rejestracji Wójt powinien nałożyć grzywnę w celu przymuszenia albo zarządzić przymusowe doprowadzenie przez Policję do urzędu gminy (Dz. U. Nr 4 z 1992 roku, poz. 16 z późn. zm.). Mężczyźni, którzy nie spełnili obowiązku zgłoszenia do rejestracji, w roku kalendarzowym w którym kończą 18 lat życia podlegają temu obowiązkowi do 24 roku życia. Rejestracji nie podlega przedpoborowy, który jest obywatelem Polski i równocześnie obywatelem innego państwa i stale zamieszkuje poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Inspektor ds. rady gminy – mgr Barbara Listwan Urząd Gminy Czernica, ul. Kolejowa 3, 55-003 Czernica tel. (071) 318-01-23(4), wew. 30; fax. (071) 318-01-77 I piętro, pok. 18 Biuro Rady czynne jest w godzinach pracy Urzędu Gminy.
▪ organizacja wewnętrzna Rady ▪ zasady dostępu i korzystania przez mieszkańców z dokumentów Rady, komisji oraz uzyskiwania informacji Rada Gminy Czernica składa się z 15 radnych. Oto jej skład:
Do właściwości Rady należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy. Jest ona organem stanowiącym i kontrolnym w gminie. Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz przez Wójta wykonującego jej uchwały, rozstrzyga w drodze uchwał sprawy należące do jej kompetencji. Rada odbywa sesje zwyczajne z częstotliwością potrzebną do wykonania zadań Rady, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Do wewnętrznych organów Rady należą: ■ Przewodniczący oraz Wiceprzewodniczący Rady ■ Komisja Rewizyjna ■ Komisje stałe: - Komisja Budżetu i Finansów - Komisja Oświaty i Spraw Społecznych - Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa ■ Doraźne komisje do określonych zadań. Radny zobowiązany jest do członkostwa w co najmniej jednej komisji stałej. Składy poszczególnych komisji:
1/ Hrynkiewicz Zygmunt – przewodniczący Komisji członkowie Komisji: 2/ Ciesiun Danuta 3/ Gróbarczyk Piotr 4/ Ługowski Antoni 5/ Świrad Leszek
1/ Popiołek Halina – przewodnicząca Komisji członkowie Komisji 2/ Haniszewski Lesław 3/ Wolska Wiesława 1/ Pietrucha Karol – przewodniczący Komisji członkowie Komisji 2/ Misztal Jerzy 3/ Pachołek Jan 1/ Kolański Józef – przewodniczący Komisji członkowie Komisji: 2/ Kuryś Andrzej 3/ Tołoczko Andrzej Przedmiot działania poszczególnych Komisji określa Rada w odrębnych uchwałach – działają one zgodnie z rocznym planem pracy zatwierdzonym przez Radę w terminie do 31 stycznia każdego roku. Pracą komisji kieruje przewodniczący komisji wybrany przez członków danej komisji. Komisje pracują na posiedzeniach. Są one prawomocne przy obecności co najmniej połowy ich stałego składu osobowego. Przewodniczący komisji, co najmniej raz na pół roku, przedstawia na sesji Rady sprawozdanie z działalności komisji. Opinie i wnioski komisji uchwalane są w głosowaniu jawnym zwykłą większąścią głosów, w obecności co najmniej połowy składu komisji.
Zasady dostępu i korzystania przez mieszkańców z dokumentów Rady, komisji oraz uzyskiwania informacji.
1/ Sekretarz Gminy – odnośnie działań Wójta 2/ w Biurze Rady pracownik Biura odnośnie działania Rady i komisji. Żądanych przez zainteresowanego informacji odpowiedzialny pracownik Urzędu udziela niezwłocznie, jednak w terminie nie dłuższym niż 14 dni. W przypadku gdy udostępnienie dokumentów wymaga ich wyszukiwania / np. w archiwum / wniosek winien być złożony na piśmie.
Podinspektor ds. geodezji - mgr inż. Agnieszka Król Urząd Gminy Czernica, ul. Kolejowa 3, 55-003 Czernica Informacje udziela się bezpośrednio lub telefonicznie na temat:
- przyjmowanie wniosków - pok. 22, I piętro UWAGI:
OPŁATY SKARBOWE Znaki opłaty skarbowej można nabyć:
Zwalnia się od opłaty skarbowej: jednostki budżetowe Czym zajmuje się podinspektor ds. geodezji:
Decyzja o podziale nieruchomości: Legitymacja do złożenia wniosku o podział nieruchomości:
Wniosek winien zawierać:
Tryb odwoławczy: Postanowienia o rozgraniczeniu nieruchomości: Legitymacja do złożenia wniosku o podział nieruchomości:
Wniosek o podział nieruchomości do Wójta Gminy Czernica, winien zawierać:
Tryb odwoławczy: Zawiadomienia o zmianie numeracji nieruchomości: Zawiadomienia w miarę możliwości wydawane jest “od ręki” w pokoju nr 25. Potrzebne dokumenty:
Zawiadomienia o nadaniu numeru nieruchomości: Zawiadomienia w miarę możliwości wydawane jest “od ręki” w pokoju nr 25. Potrzebne dokumenty:
2. dokument potwierdzające prawo do nieruchomości; Nadanie nazw ulicom: Osoby zainteresowane nadaniem nazwy ulicom przekładają w Urzędzie Gminy lub Sołtysowi wsi wniosek o nadanie nazwy ulicy wraz z mapką z zaznaczonym przebiegiem ulicy i proponowaną nazwą ulicy. Projekt nazwy ulicy zostaje przedstawiony na zebraniu wiejskim, przegłosowany, a następnie zgłoszony przez Sołtysa do Urzędu Gminy Czernica w formie uchwały zebrania wiejskiego. Następnie projekt nazwy ulicy zostaje przedstawiony Radzie Gminy do uchwalenia.
Dodatki mieszkaniowe: Dodatek mieszkaniowy przysługuje na podstawie tylko jednego z tytułów:
Należy w Urzędzie Gminy przedłożyć:
Decyzja w sprawie dodatku mieszkaniowego jest wydana w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku. Tryb odwoławczy:
|
|||
| ««« powrót | |||