INSPEKTOR DS. GEODEZYJNYCH
mgr inż. Katarzyna Sewerniak
pokój nr 25, I piętro
tel. 071 3180123 wew.34
fax 071 3180177
Do zadań stanowiska ds. Geodezji należy:
1)realizowanie spraw wynikających z ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne:
a)wydawanie decyzji zatwierdzających projekty podziału nieruchomości,
b)realizacja zadań związanych z rozgraniczaniem nieruchomości gminnych, w tym wskazywanie granic dziełek nabywcom gruntów gminnych,
c)przygotowywanie projektów uchwał ustalających nazwy ulic,
d)prowadzenie spraw numeracji porządkowej nieruchomości,
e)wydawanie zaświadczeń i udzielanie informacji związanych z posiadaną przez urząd dokumentacją z zakresu geodezji, nazw ulic i numeracji porządkowej nieruchomości,
2)realizowanie spraw wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych:
a)sporządzanie wniosków w sprawie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów (do Wojewody Dolnośląskiego i Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi).
miejsce składania wniosków – pokój nr 20, I piętro
Rodzaje i sposób załatwiania spraw:
-
WYDAWANIE DECYZJI ZATWIERDZAJĄCYCH PROJEKTY PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI
wzór wniosku o podział nieruchomości do pobrania
do wniosku należy dołączyć:
-
dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (odpis z księgi wieczystej)
-
kopię mapy ewidencyjnej
-
wypis z rejestru gruntów
-
decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeśli podział nieruchomości ma być dokonany w oparciu o tę decyzję
-
co najmniej 2 egzemplarze wstępnego projektu podziału, z wyjątkiem podziałów wykonywanych w trybie art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami
-
dokumentację geodezyjną sporządzoną przez uprawnionego geodetę (tj. protokół z przyjęcia granic nieruchomości, wykaz zmian gruntowych, wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w ewidencji jest inne niż w księdze wieczystej, mapę z projektem podziału)
Decyzje wydaje się nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wpłynięcia kompletu dokumentów.
-
WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ O NADANIU NUMERU PORZĄDKOWEGO NIERUCHOMOŚCI
wzór wniosku o nadanie numeru porządkowego nieruchomości do pobrania
do wniosku należy dołączyć
Zaświadczenie wydane jest bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie siedmiu dni od dnia wpłynięcia wniosku.
-
PRZEPROWADZANIE POSTĘPOWANIA ROZGRANICZENIOWEGO NIERUCHOMOŚCI
wzór wniosku o rozgraniczenie nieruchomości do pobrania
do wniosku należy dołączyć
-
dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (odpis z księgi wieczystej)
-
wypis z rejestru gruntów
-
wskazanie geodety uprawnionego (wraz z kopią uprawnień zawodowych) proponowanego do przeprowadzenia postępowania rozgraniczeniowego
-
oświadczenie o poniesieniu kosztów postępowania rozgraniczeniowego
Postępowanie rozgraniczeniowe przeprowadza się z urzędu lub na wniosek strony. Ma ono na celu ustalenie przebiegu granic nieruchomości w przypadku, gdy stały się one sporne. W toku postępowania geodeta ustala przebieg granic na podstawie punktów granicznych, istniejących dokumentów geodezyjnych, a w przypadku ich braku - zgodnego oświadczenia stron. W razie sporu co do przebiegu granic – nakłania strony (właścicieli gruntów sąsiednich o spornych granicach) do zawarcia ugody.
Jeśli nie dojdzie do ugody, decyzję o rozgraniczeniu nieruchomości wydaje się na podstawie zebranych dowodów lub zgodnego oświadczenia stron. Strona niezadowolona z ustalenia przebiegu granic, określonych w decyzji, może żądać przekazania sprawy sądowi.
Jeśli nie dojdzie do ugody lub nie ma podstaw do wydania decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości, wójt umarza postępowanie administracyjne i przekazuje sprawę do sądu, który rozpatruje ją w trybie postępowania nieprocesowego.
UWAGA:
Dużo częściej dla ustalenia przebiegu granic nieruchomości, których znaki graniczne, uprzednio ustalone, zostały przesunięte, uszkodzone lub zniszczone, wystarcza przeprowadzenie czynności geodezyjnych, mających na celu okazanie lub wznowienie granic. Wykonują je, na zlecenie zainteresowanych, podmioty prowadzące działalność gospodarczą z zakresu prac geodezyjnych i kartogragficznych.
-
INFORMOWANIE NA TEMAT:
-
sposobu załatwiania spraw geodezyjnych leżących w kompetencji wójta
-
możliwości załatwiania spraw geodezyjnych i własnościowych nie leżących w kompetencji wójta
-
aktualnie rozpatrywanych spraw w zakresie kompletności dokumentów oraz przewidywanego terminu ich zakończenia
-
zawartości rejestrów numerów porządkowych nieruchomości i nazw ulic w miejscowościach na terenie gminy
|