Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2011-01-21 10:38:54
Strona / Urząd Gminy / STANOWISKA PRACY URZĘDU GMINY CZERNICA / Podatki

KSIĘGOWOŚĆ BUDŻETOWA GMINY

I piętro pok. nr 23
tel. bezpośredni (071) 381 39 32

W dziale księgowości w Urzędzie Gminy w Czernicy zatrudnionych jest 7 osób. Księgowością budżetową zajmują się 3 osoby, 3 osoby zatrudnione są w księgowości podatkowej, Skarbnik gminy sprawuje bezpośredni nadzór nad funkcjonowaniem całości.


Pracownicy księgowości budżetowej zajmują się w szczególności :


  • analizą formalna i rachunkowa rachunków i faktur wpływających do Urzędu Gminy,

  • przygotowywaniem faktur i rachunków do zatwierdzenia i zapłaty,

  • sporządzaniem zestawień rachunków, oraz poleceń przelewu,

  • dekretacją zapłaconych rachunków i zestawień list płac

  • księgowaniem poniesionych wydatków budżetowych w księgach rachunkowych,

  • prowadzeniem kart wydatków według klasyfikacji budżetowej,

  • prowadzeniem kart analitycznych rozliczeń z budżetami, pracownikami i pozostałych,

  • sporządzaniem miesięcznych zestawień poniesionych wydatków budżetowych,

  • prowadzeniem ewidencji syntetycznej i analitycznej funduszu świadczeń socjalnych, gminnego funduszu ochrony środowiska , oraz opłat za zajęcie pasa drogowego,

  • prowadzeniem ksiąg inwentarzowych środków trwałych gminy i urzędu gminy,

  • prowadzeniem księgowości syntetycznej i analitycznej zakładu budżetowego Przedszkole Samorządowe,

  • prowadzeniem ksiąg inwentarzowych Przedszkola,

  • sporządzaniem sprawozdawczości zakładu budżetowego,

  • sporządzaniem list płac dla pracowników Urzędu Gminy i Przedszkola,

  • prowadzeniem kartotek wynagrodzeń,

  • rozliczaniem zawartych umów – zleceń,

  • prowadzeniem rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Skarbowym, Urzędem Pracy.



Pracownicy księgowości podatkowej zajmują się w szczególności:


  • zakładaniem i uzupełnianiem kart gospodarstw i nieruchomości dla podatników z terenu gminy,

  • analizą podań składanych w sprawach podatkowych i weryfikacją danych zawartych w podaniach w celu podjęcia decyzji,

  • prowadzeniem rejestru przypisów i odpisów podatkowych,

  • przygotowywaniem i dokonywaniem wymiaru podatków rolnego, od nieruchomości, leśnego w ramach łącznego zobowiązania pieniężnego,

  • zbieraniem informacji niezbędnych do wymierzania podatków, oraz prowadzeniem kontroli prawidłowości zeznań podatkowych,

  • wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym podatników,

  • prowadzeniem urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla łącznego zobowiązania pieniężnego,

  • rozliczaniem inkasentów podatków z pobranych należności i naliczaniem prowizji,

  • księgowaniem wpłat dochodów, zwrotów podatków, przypisów i odpisów na kontach podatkowych i w dziennikach obrotów,

  • uzgadnianiem obrotów i sald kont podatkowych,

  • analizą zaległości podatkowych, wystawianiem upomnień i prowadzeniem windykacji przez komornika,

  • prowadzeniem ewidencji i aktualizacją tytułów wykonawczych,

  • prowadzeniem urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla podatku od środków transportowych, czynszów, sprzedaży mienia gminy, opłaty skarbowej, podatku od psów oraz należności nieprzypisanych,

  • prowadzeniem ewidencji, oraz urządzeń księgowych dla podatków od osób prawnych,

  • dostarczaniem danych do sprawozdawczości budżetowej,

  • sprzedażą znaków opłaty skarbowej.



««« powrót
IAP Portal -. (C)opyright by Interaktywna Polska, Polityka prywatności