KSIĘGOWOŚĆ BUDŻETOWA GMINY
I piętro pok. nr 23 tel. bezpośredni (071) 381 39 32
W dziale księgowości w Urzędzie Gminy w Czernicy zatrudnionych jest 7 osób. Księgowością budżetową zajmują się 3 osoby, 3 osoby zatrudnione są w księgowości podatkowej, Skarbnik gminy sprawuje bezpośredni nadzór nad funkcjonowaniem całości.
Pracownicy księgowości budżetowej zajmują się w szczególności :
-
analizą formalna i rachunkowa rachunków i faktur wpływających do Urzędu Gminy,
-
przygotowywaniem faktur i rachunków do zatwierdzenia i zapłaty,
-
sporządzaniem zestawień rachunków, oraz poleceń przelewu,
-
dekretacją zapłaconych rachunków i zestawień list płac
-
księgowaniem poniesionych wydatków budżetowych w księgach rachunkowych,
-
prowadzeniem kart wydatków według klasyfikacji budżetowej,
-
prowadzeniem kart analitycznych rozliczeń z budżetami, pracownikami i pozostałych,
-
sporządzaniem miesięcznych zestawień poniesionych wydatków budżetowych,
-
prowadzeniem ewidencji syntetycznej i analitycznej funduszu świadczeń socjalnych, gminnego funduszu ochrony środowiska , oraz opłat za zajęcie pasa drogowego,
-
prowadzeniem ksiąg inwentarzowych środków trwałych gminy i urzędu gminy,
-
prowadzeniem księgowości syntetycznej i analitycznej zakładu budżetowego Przedszkole Samorządowe,
-
prowadzeniem ksiąg inwentarzowych Przedszkola,
-
sporządzaniem sprawozdawczości zakładu budżetowego,
-
sporządzaniem list płac dla pracowników Urzędu Gminy i Przedszkola,
-
prowadzeniem kartotek wynagrodzeń,
-
rozliczaniem zawartych umów – zleceń,
-
prowadzeniem rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Skarbowym, Urzędem Pracy.
Pracownicy księgowości podatkowej zajmują się w szczególności:
-
zakładaniem i uzupełnianiem kart gospodarstw i nieruchomości dla podatników z terenu gminy,
-
analizą podań składanych w sprawach podatkowych i weryfikacją danych zawartych w podaniach w celu podjęcia decyzji,
-
prowadzeniem rejestru przypisów i odpisów podatkowych,
-
przygotowywaniem i dokonywaniem wymiaru podatków rolnego, od nieruchomości, leśnego w ramach łącznego zobowiązania pieniężnego,
-
zbieraniem informacji niezbędnych do wymierzania podatków, oraz prowadzeniem kontroli prawidłowości zeznań podatkowych,
-
wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym podatników,
-
prowadzeniem urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla łącznego zobowiązania pieniężnego,
-
rozliczaniem inkasentów podatków z pobranych należności i naliczaniem prowizji,
-
księgowaniem wpłat dochodów, zwrotów podatków, przypisów i odpisów na kontach podatkowych i w dziennikach obrotów,
-
uzgadnianiem obrotów i sald kont podatkowych,
-
analizą zaległości podatkowych, wystawianiem upomnień i prowadzeniem windykacji przez komornika,
-
prowadzeniem ewidencji i aktualizacją tytułów wykonawczych,
-
prowadzeniem urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla podatku od środków transportowych, czynszów, sprzedaży mienia gminy, opłaty skarbowej, podatku od psów oraz należności nieprzypisanych,
-
prowadzeniem ewidencji, oraz urządzeń księgowych dla podatków od osób prawnych,
-
dostarczaniem danych do sprawozdawczości budżetowej,
-
sprzedażą znaków opłaty skarbowej.
|