O R G A N I Z A C J A U R Z Ę D U
Urząd jest aparatem wykonawczym Wójta.
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
- Sekretarz gminy,
- Skarbnik gminy,
- Samodzielne stanowiska ds.:
Zamówień publicznych i gospodarowania mieniem komunalnym,
Budownictwa,
Gospodarki wodnej i melioracji,
Księgowości, księgowości budżetowej, podatków i opłat,
Kadr, działalności gospodarczej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
Kancelaryjnych i technicznych,
Obronności kraju i obrony cywilnej,
Rady Gminy,
Geodezji,
Leśnictwa,
Z-ca kierownika USC i spraw obywatelkich,
Radca prawny,
Informatyk,
Sprzątaczka-woźna,
Konserwator obiektu
PODSTAWOWY ZAKRES CZYNNOŚCI KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH URZĘDU
Komórki organizacyjne Urzędu:
- podejmują czynności wynikające z ustaw, dekretów, rozporządzeń, uchwał, zarządzeń i innych decyzji kompetentnych wobec gminy władz administracji państwowej i samorządowej w części ich dotyczących,
- wykonują inne zadania z zakresu obronności i obrony cywilnej,
- gromadzą niezbędne informacje o stanie spraw w gminie i dostępnymi kanałami przekazują je czynnikom nadrzędnym.
SEKRETARZ GMINY
Wykonuje w imieniu Wójta funkcje kierownika administracyjnego Urzędu Gminy:
- opracowuje projekt Regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz uaktualnia go w miarę potrzeby,
opracowuje zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk pracy,
sprawuje nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie,
dba o podnoszenie kwalifikacji pracowników,
dba o wygląd budynku Gminy i jego otoczenie,
planuje koszty utrzymania Urzędu,
wykonuje obowiązki w granicach udzielonego mu pełnomocnictwa przez Wójta.
odpowiada za właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji,
prowadzi rejestr skarg i wniosków oraz książkę kontroli,
nadzoruje kompletowanie dokumentacji z prac Rady Gminy i Zarządu,
przyjmuje oświadczenia woli spadkodawcy w trybie art. 951 kc,
przedkłada Wójtowi propozycje dotyczące usprawniania pracy Urzędu,
gromadzi informacje o gminie i przygotowuje materiały promujące gminę na zewnątrz,
koordynuje prace związane z opracowaniem i współtworzeniem strategii rozwoju gminy,
wykonuje inne prace na polecenie lub z upoważnienia Wójta,
prowadzi sprawy z zakresu gospodarki komunalnej,
SKARBNIK GMINY
opracowuje projekt budżetu gminy,
dokonuje analiz budżetu i na bieżąco informuje Zarząd o jego realizacji,
sprawuje kontrolę nad zachowaniem równowagi budżetowej,
dokonuje oceny, analiz i prognoz realizacji budżetu,
kontroluje gospodarkę finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
organizuje i kontroluje prowadzenie księgowości majątku gminy,
sprawuje nadzór nad pracą inspektorów ds.
- księgowości,
- księgowości budżetowej,
- podatków i opłat
opracowuje projekty uchwał rady gminy w sprawach finansowych.
STANOWISKO DS. ROLNICTWA
Prowadzenie spraw gospodarki ziemią oraz wynikających z ustawy:
- o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa na podstawie umowy zawartej z Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa,
- o ochronie i kształtowaniu środowiska,
- o ochronie gruntów rolnych i leśnych w tym wyłączania gruntów z produkcji, rekultywacji użytków oraz gruntów zdewastowanych i zdegradowanych oraz użyźniania innych gruntów, przygotowanie wniosków o przeznaczenie gruntów rolnych na cele nie rolnicze i nieleśne w tym opracowanie projektów uchwał organów gminy.
S TANOWSKO DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I GOSPODAROWANIA MIENIEM KOMUNALNYM
Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego oraz przygotowania nieruchomości gminy do sprzedaży w tym:
- opracowanie projektów uchwał organów gminy,
zlecenie opracowania dokumentacji i wyceny nieruchomości gminy,
opracowanie i prowadzenie dokumentacji związanej z przetargami,
kompletowanie dokumentów do zawarcia umów notarialnych,
realizowanie zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych.
STANOWISKO DS. BUDOWNICTWA
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym i prawo budowlane,
- opracowanie materiałów i współdziałanie przy opracowaniu projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w tym opracowanie projektów uchwał organów gminy,
- koordynacja i nadzór nad inwestycjami i remontami gminy.
STANOWISKO DS. GOSPODARKI WODNEJ I MELIORACJI
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnej i ściekowej na terenie gminy,
- realizacja zadań wynikających z ustawy prawo wodne,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska,
prowadzenie spraw z zakresu melioracji,
koordynacja pracy konserwatorów urządzeń wodnych i kanalizacyjnych.
STANOWISKA DS. KSIĘGOWOŚCI, KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ, PODATKÓW I OPŁAT
e obsługi finansowo-księgowej Urzędu,
ustalenie wymiaru i pobieranie zobowiązań pieniężnych,
prowadzenie rachunkowości i dokumentów zobowiązań pieniężnych,
rozliczanie sołtysów z podatków pobranych w formie inkasa
STANOWISKO DS. KADR, DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ,PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu,
- prowadzenie spraw osobowych kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
- wykonywanie zadań w zakresie ewidencjonowania działalności gospodarczej,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- prowadzenie spraw związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych i narkomanii,
- rozliczanie sprzedaży napojów alkoholowych,
STANOWISKO DS. ORGANIZACYJNYCH I TECHNICZNYCH
- obsługa sekretariatu Urzędu,
- prowadzenie kancelarii Urzędu Gminy,
STANOWISKA DS. OBRONNOŚCI KRAJU I OBRONY CYWILNEJ
- prowadzenie spraw z zakresu obronności i obrony cywilnej,
- wykonywanie spraw z dziedziny zapobiegania i zwalczania pożarów,
- wykonywanie, wynikających z obowiązujących przepisów, zadań związanych z powszechnym obowiązkiem obrony.
STANOWISKO DS. RADY GMINY
- obsługa posiedzeń organów gminy,
- przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady Gminy i Zarządu Gminy oraz prowadzenie dokumentacji z odbytych posiedzeń
- współpraca z sołectwami,
- współorganizacja zebrań wiejskich,
- zapewnienie właściwych warunków do prowadzenia sesji, spotkań, posiedzeń i zebrań organów rady gminy.
STANOWISKO DS. GEODEZJI
- prowadzenie spraw z zakresu geodezji oraz ewidencji gruntów i budynków,
- realizacja zadań związanych z rozgraniczeniem nieruchomości,
- prowadzenie spraw dotyczących nazewnictwa i numeracji ulic, w tym opracowanie projektów uchwał organów gminy.
STAN OWISKO DS. LEŚNICTWA
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o lasach,
- wydawanie decyzji na wycinanie drzew na terenie gminy,
Z-CA KIEROWNIKA USC I SPAW OBYWATELSKICH
- prowadzenie spraw wynikających z ustaw:
- prawo o aktach stanu cywilnego,
- o obywatelstwie polskim,
o ewidencji ludności,
przygotowanie i wydawanie dowodów osobistych,
RADCA PRAWNY
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o radcach prawnych,
- zapewnienie obsługi prawnej organów gminy oraz Urzędu Gminy
INFORMATYK
- sprawuje nadzór nad sprzętem i oprogramowaniem informatycznym w Urzędzie Gminy,
SPRZĄTACZKA – WOŹNA
- zapewnienie czystości i porządku w budynku administracyjnym Urzędu Gminy i wokół niego,
KONSERWATOR OBIEKTU
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania urządzeń technicznych w budynku Urzędu Gminy,
wykonywanie drobnych napraw i usuwanie awarii, |