Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2009-07-16 14:31:33
STRUKTURA ORGANIZACYJNA / Komórki organizacyjne

O R G A N I Z A C J A  U R Z Ę D U

  1. Urząd jest aparatem wykonawczym Wójta.
  2. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
    • Sekretarz gminy,
    • Skarbnik gminy,
    • Samodzielne stanowiska ds.:
      • Rolnictwa,
      • Zamówień publicznych i gospodarowania mieniem komunalnym,
      • Budownictwa,
      • Gospodarki wodnej i melioracji,
      • Księgowości, księgowości budżetowej, podatków i opłat,
      • Kadr, działalności gospodarczej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
      • Kancelaryjnych i technicznych,
      • Obronności kraju i obrony cywilnej,
      • Rady Gminy,
      • Geodezji,
      • Leśnictwa,
    • Z-ca kierownika USC i spraw obywatelkich,
    • Radca prawny,
    • Informatyk,
    • Sprzątaczka-woźna,
    • Konserwator obiektu

 

PODSTAWOWY ZAKRES CZYNNOŚCI KOMÓREK
ORGANIZACYJNYCH URZĘDU

       Komórki organizacyjne Urzędu:

  • podejmują czynności wynikające z ustaw, dekretów, rozporządzeń, uchwał, zarządzeń i innych decyzji kompetentnych wobec gminy władz administracji państwowej i samorządowej w części ich dotyczących,
  • wykonują inne zadania z zakresu obronności i obrony cywilnej,
  • gromadzą niezbędne informacje o stanie spraw w gminie i dostępnymi kanałami przekazują je czynnikom nadrzędnym.

SEKRETARZ GMINY

       Wykonuje w imieniu Wójta funkcje kierownika administracyjnego Urzędu Gminy:

  • opracowuje projekt Regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz uaktualnia go w miarę potrzeby,
  • opracowuje zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk pracy,
  • sprawuje nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie,
  • dba o podnoszenie kwalifikacji pracowników,
  • dba o wygląd budynku Gminy i jego otoczenie,
  • planuje koszty utrzymania Urzędu,
  • wykonuje obowiązki w granicach udzielonego mu pełnomocnictwa przez Wójta.
  • odpowiada za właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji,
  • prowadzi rejestr skarg i wniosków oraz książkę kontroli,
  • nadzoruje kompletowanie dokumentacji z prac Rady Gminy i Zarządu,
  • przyjmuje oświadczenia woli spadkodawcy w trybie art. 951 kc,
  • przedkłada Wójtowi propozycje dotyczące usprawniania pracy Urzędu,
  • gromadzi informacje o gminie i przygotowuje materiały promujące gminę na zewnątrz,
  • koordynuje prace związane z opracowaniem i współtworzeniem strategii rozwoju gminy,
  • wykonuje inne prace na polecenie lub z upoważnienia Wójta,
  • prowadzi sprawy z zakresu gospodarki komunalnej,

SKARBNIK GMINY

  • opracowuje projekt budżetu gminy,
  • dokonuje analiz budżetu i na bieżąco informuje Zarząd o jego realizacji,
  • sprawuje kontrolę nad zachowaniem równowagi budżetowej,
  • dokonuje oceny, analiz i prognoz realizacji budżetu,
  • kontroluje gospodarkę finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
  • organizuje i kontroluje prowadzenie księgowości majątku gminy,
  • sprawuje nadzór nad pracą inspektorów ds.
    • księgowości,
    • księgowości budżetowej,
    • podatków i opłat
  • opracowuje projekty uchwał rady gminy w sprawach finansowych.

STANOWISKO DS. ROLNICTWA

       Prowadzenie spraw gospodarki ziemią oraz wynikających z ustawy:

  • o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa na podstawie umowy zawartej z Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa,
  • o ochronie i kształtowaniu środowiska,
  • o ochronie gruntów rolnych i leśnych w tym wyłączania gruntów z produkcji, rekultywacji użytków oraz gruntów zdewastowanych i zdegradowanych oraz użyźniania innych gruntów, przygotowanie wniosków o przeznaczenie gruntów rolnych na cele nie rolnicze i nieleśne w tym opracowanie projektów uchwał organów gminy.

STANOWSKO DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH I GOSPODAROWANIA
MIENIEM KOMUNALNYM

          Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego oraz przygotowania nieruchomości gminy
          do sprzedaży w tym:

    • opracowanie projektów uchwał organów gminy,
    • zlecenie opracowania dokumentacji i wyceny nieruchomości gminy,
    • opracowanie i prowadzenie dokumentacji związanej z przetargami,
    • kompletowanie dokumentów do zawarcia umów notarialnych,
    • realizowanie zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych.

 STANOWISKO DS. BUDOWNICTWA

  • realizowanie zadań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym i prawo budowlane,
  • opracowanie materiałów i współdziałanie przy opracowaniu projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w tym opracowanie projektów uchwał organów gminy,
  • koordynacja i nadzór nad inwestycjami i remontami gminy.

STANOWISKO DS. GOSPODARKI WODNEJ I MELIORACJI

  • prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnej i ściekowej na terenie gminy,
  • realizacja zadań wynikających z ustawy prawo wodne,
  • realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska,
  • prowadzenie spraw z zakresu melioracji,
  • koordynacja pracy konserwatorów urządzeń wodnych i kanalizacyjnych.

STANOWISKA DS. KSIĘGOWOŚCI, KSIĘGOWOŚCI
BUDŻETOWEJ,
PODATKÓW I OPŁAT

  • prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Urzędu,
  • ustalenie wymiaru i pobieranie zobowiązań pieniężnych,
  • prowadzenie rachunkowości i dokumentów zobowiązań pieniężnych,
  • rozliczanie sołtysów z podatków pobranych w formie inkasa

STANOWISKO DS. KADR, DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ,PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

  • prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu,
  • prowadzenie spraw osobowych kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
  • wykonywanie zadań w zakresie ewidencjonowania działalności gospodarczej,
  • wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • prowadzenie spraw związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych i narkomanii,
  • rozliczanie sprzedaży napojów alkoholowych,

 STANOWISKO DS. ORGANIZACYJNYCH I TECHNICZNYCH

  • obsługa sekretariatu Urzędu,
  • prowadzenie kancelarii Urzędu Gminy,

STANOWISKA DS. OBRONNOŚCI KRAJU I OBRONY CYWILNEJ

  • prowadzenie spraw z zakresu obronności i obrony cywilnej,
  • wykonywanie spraw z dziedziny zapobiegania i zwalczania pożarów,
  • wykonywanie, wynikających z obowiązujących przepisów, zadań związanych z powszechnym obowiązkiem obrony.

STANOWISKO DS. RADY GMINY

  • obsługa posiedzeń organów gminy,
  • przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady Gminy i Zarządu Gminy oraz prowadzenie dokumentacji z odbytych posiedzeń
  • współpraca z sołectwami,
  • współorganizacja zebrań wiejskich,
  • zapewnienie właściwych warunków do prowadzenia sesji, spotkań, posiedzeń i zebrań organów rady gminy.

STANOWISKO DS. GEODEZJI

  • prowadzenie spraw z zakresu geodezji oraz ewidencji gruntów i budynków,
  • realizacja zadań związanych z rozgraniczeniem nieruchomości,
  • prowadzenie spraw dotyczących nazewnictwa i numeracji ulic, w tym opracowanie projektów uchwał organów gminy.

STANOWISKO DS. LEŚNICTWA

  • prowadzenie spraw wynikających z ustawy o lasach,
  • wydawanie decyzji na wycinanie drzew na terenie gminy,

Z-CA KIEROWNIKA USC I SPAW OBYWATELSKICH

  • prowadzenie spraw wynikających z ustaw:
    • prawo o aktach stanu cywilnego,
    • o obywatelstwie polskim,
    • o ewidencji ludności,
  • przygotowanie i wydawanie dowodów osobistych,

RADCA PRAWNY

  • realizowanie zadań wynikających z ustawy o radcach prawnych,
  • zapewnienie obsługi prawnej organów gminy oraz Urzędu Gminy

INFORMATYK

  • sprawuje nadzór nad sprzętem i oprogramowaniem informatycznym w Urzędzie Gminy,

SPRZĄTACZKA – WOŹNA

  • zapewnienie czystości i porządku w budynku administracyjnym Urzędu Gminy i wokół niego,

KONSERWATOR OBIEKTU

  • zapewnienie prawidłowego funkcjonowania urządzeń technicznych w budynku Urzędu Gminy,
  • wykonywanie drobnych napraw i usuwanie awarii,
««« powrót
IAP Portal -. (C)opyright by Interaktywna Polska, Polityka prywatności